«بشیر بی آزار» دلیل بازداشتش در فرانسه را اعلام کرد-راهبرد معاصر

«بشیر بی آزار» دلیل بازداشتش در فرانسه را اعلام کرد

بشیر بی‌آزار، هنرمند و خبرنگار مستقل دلیل بازداشتش در فرانسه را پست ضدصهیونیستی در اینستاگرام اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 06
کد خبر: ۲۵۳۴۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، بشیر بی‌آزار، هنرمند و خبرنگار مستقل در یک برنامه تلویزیونی در خصوص ماجرای بازداشت‌اش گفت: یک احضاریه برای من آمد که در آن گفته شد بود در ساعت مشخصی به آدرس ذکر شده بروم، لحن احضاریه خیلی بد بود و من این احضاریه را برای سه وکیل فرانسوی فرستادم و خواستار علت‌اش شدم. قبلاً نیز دو بار احضار شده بودم اما لحن احضاریه‌های قبلی در این حد نبود.

 

وی افزود: اولین سوال وکلای فرانسوی از من این بود که آیا در صفحات مجازی خود مطلبی در خصوص اسرائیل نوشته‌ای؟ من در جواب گفتم طبیعتاً در حال حاضر در همه جای دنیا مردم در حال اعتراضات هستند من نیز در صفحه خودم که تعداد محدودی دنبال کننده داشتم برای دوستان ایرانی‌ام مطالب به فارسی می‌گذاشتم.

 

بی‌آزار ادامه داد: قبل از اینکه وارد اداره پلیس شوم از خودم یک ویدئو ضبط کردم، قبل از انتشار ویدئو به خودم شک کردم از اینکه در کشوری چون فرانسه به دلیل انتشار پست در فضای مجازی احضار بشوم و لحظه آخر از انتشار ویدئو صرف نظر کردم.

 

وی افزود: زمانی که در ماشین بودم برای انتقال به زندان چند برگه به من دادند و آنجا بود که در کمال ناباوری دیدم که پست‌های من در صفحات مجازی را به صورت دقیق ضبط کرده و به عنوان گذاشتن پست ضدصهیونیستی مجرم شدم./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده